I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

fredag 31 augusti 2012

Ja Ja Ja!

Ja!
Det regnar!
Det är höst!
JAAA!

Mysfaktorn är hög hos oss på Munken.
Igår stod jag och lagade mat i köket, och sprang ner i källaren där D dammsuger och städar lite. Regnet hade fallit en stund över vårt hus och när jag kommer ner slås jag av en härlig doft och en värme i ansiktet. D har tänt en brasa. Hm...mys! Till middagen tände jag ljus och kände lugnet inombords.
 Brasan värmde länge och på kvällen var det så varmt att jag inte kunde vistas i vår källare längre. "Hot mama" var det va? ;-)

Idag är det fredag, och jag har en vecka kvar att jobba. Sedan är det vila, vila, vila som gäller. Förhoppningsvis kommer den lille ut under den vilan. I helgen ska jag fylla upp frysen med lite mat, så det finns om vi akut måste in till förlossningen. Kanske bakar lite bröd också när jag ändå håller på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar