I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

tisdag 14 augusti 2012

Officiellt

Nu är det officiellt.
D är pappa till den lille som växer i min mage!
Var det någon som tvivlade?

Vi var på socialförvaltningen igår och inför två vittnen fick han skriva på att han var far och jag som mor godkände och instämde. Ganska skumt ändå, att man måste skriva på papper och sånt, men det är väl enklare om man är gifta. Det är väl i och för sig ingen garanti att den man är gift med, är far till barnet. Det finns nog några kvinnor därute som inte har "rätt far" till sitt barn.
Vi skrev även på papper för delad vårdnad så det är löst inför kommande framtid.

Magen växer på, vi är strax utanför kurvan som barnmorskan följer, mest på grund av att min mage är så "hög". Bebisen har inte sjunkit ner så djupt ännu utan ligger med rumpan ganska högt upp mot min magsäck och lungor. Det känns, det kan jag lova. En konstant tryck som gör en andfådd och illamående samtidigt som ett huvud borrar sig ner och gör mig konstant kissnödig.

Det känns som att jag kommer få en lång bebis, kanske för att vi båda varit långa när vi föddes. Undrar hur tung den lille behagar att bli. Bara det inte blir en 4.5 kg-bit som jag själv var. Det blir tungt att bära runt på i huset...Fast å andra sidan...perfekt träning och ett sätt att komma i form på! Jag hoppas bara på att jag slipper gå över tiden med alltför många dagar. Hoppas den lille blir färdigbakad i tid och behagar att komma ut. Jag är ju en person som hatar att komma försent och tycker det är oartig att komma sent, medan D är en ständig tidsoptimist och lever på att bara man kommer fram så spelar klockslaget ingen större tid. Hoppas den lille får min egenskap där och kommer "i tid"...



6 kommentarer:

  1. Spännande! Min dotter var 56 cm lång och 4400 gram tung, men då var hon också nästan tre veckor för sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hua, hoppas jag inte går så långt över tiden... ;)

      Radera
  2. Det kan ju bli som för mig också, att den lille kommer två veckor före beräknat datum - och jag som hade tänkt ha lite semester innan förlossningen... Det blir aldrig som man tänkt sig, allra minst när det gäller barn! Lycka till och stort grattis! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det är väl så, det är väl omöjligt att styra. För min del kan den lille faktiskt titta ut redan nu, känner mig ganska redo. Ska bara sterilisera napparna och köpa ett blöjpaket först! ;)

      Radera
  3. Hej Mikaela!

    Jag har sett din blogg ett par gånger men inte tagit mig tid att skriva en rad o framför allt GRATULERA dig. Det mesta beror nog på min "julklapp" som ständigt ska krångla runt i knät när jag ska försöka göra ngt. Då är det smidigt att ha maten tillgänglig...

    lycka till med krabaten o tänk på att huset/trädgården inte går under även om den inte hålls i toppskick. vår har mest gräs o perenner men dock en nedrans grusplan där gräset frodas.

    ha det gott!
    Eva edin f nylund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Som tur är ska vi dränera tomten och fixa nya rabatter, så de befintliga har faktiskt fått leva relativt vilt i snart 2 år. Mitt engagemang över tomten blir att planera rabatter till våren, det borde man väl hinna med... ;)

      Radera