I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

måndag 13 augusti 2012

Magen går till jobbet

Är nu i vecka 35 och semestern är över.
Idag tog vi bilen till jobbet, magen och jag. Nu sitter vi här, lutandes över ett tangentbord och inväntar fika-signalen från chefen.
Jag har inga arbetsuppgifter längre eftersom jag inte kan resa i arbetet. Nu vet jag inte vad jag ska göra de resterande 4 veckorna som jag ska jobba.
Magen har fått ta mycket stryk de senaste dagarna. Rethostan har legat tungt, speciellt nattetid. Vid ett tillfälle kändes det som att jag troligen skulle spy upp mitt barn. Fy fan för rethosta!
Åkte till apoteket för att hitta något som kunde lindra och det är inte mycket man kan ta som gravid. Undrar om jag ska börja marknadsföra graviditetsläkemedel. Det är ju så jädra luddig på bipacksedlarna. På en lapp läste jag "Icke ogynnsamma effekter på fostret". Ok, tydligt? När vill man ha gynnsamma effekter på fostret? När man äter anabola eller? Skumt.

2 kommentarer:

  1. Oj va länge du ska jobba! Inget hemma glidande dom sista veckorna? Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ju inte resa mer i jobbet utan håller mig på hemmaplan, och har då kontorspyssel, så det är ganska soft. Går det så går det! Jag går hem två veckor innan utsatt datum, och jag lär säkert gå över tiden...

      Radera