I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

tisdag 21 augusti 2012

Underbara vänner

Ni är för underbara!
Jag slängde ut två frågor i söndags och ni svarar både på bloggen och flera har ringt och engagerat sig i mitt blöjval! Underbart!
Det verkar som att Libero leder i blöjvalet, utifrån era erfarenheter!
Tack för alla tips!

Allmäntillståndet är i övrigt gott mod.
Det är trångt i magen, jag får inte sitta för länge, inte ligga på rygg, mage eller höger sida. 
Jag får inte heller äta för mycket eller vänta för länge mellan måltiderna.
På torsdag ska vi till barnmorskan och kolla upp värdena lite, tror att det mest är vikten som förändrats om jag får gissa. Känner att vätska samlas på i kroppen, fötter och fingrar börjar svullna på sig en aning.
Känner att denna graviditeten har varit väldigt skonsam ändå, inga större lidelser faktiskt. Ok, foglossningen då kanske, men den lättade ju av ganska rejält när jag slutade resa inom jobbet och slapp sitta i bilen flera timmar. Jag har ju inte så mycket andra symptom att klaga på. Ingen halsbränns, illamående, nej, ingenting!

Var och shoppade i söndags på Mode-huset och kunde inte hålla mig, köpte några mössor och en söt liten sparkdräkt i jeans-look-alike, underbart söt! Har lovat mig själv att inte handla för mycket innan jag vet könet, men jeans kan väl alla ha? ;-)

1 kommentar: