I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

onsdag 15 augusti 2012

Inför förlossningen

Igår var vi på sjukhuset tillsammans med en massa andra magar och deras respektive. En barnmorska höll i föreläsningen om förlossningen, vad som händer innan, under och efter.
Nu kan vi det, eller?

Det som barnmorskan gång på gång poängterade var att:
- Förbered er!
- Prata ihop er!
- Läs på!
- Träna avslappning!
osv...

Ska det bli en tenta på detta eller? Jag som har så höga krav på mig själv och strävar efter full pott, får nog sänka mina krav, för jag vetefan om jag får in allt i huvudet. Eller? Slutbetyget borde man ju få i alla fall. De kan ju inte neka mig bebisen om jag inte har läst på tillräckligt om andningsprofylaxen? Eller?

Suck och pust och stön, igår blev det för mycket sittande på kontorsstol och sedan två timmar föreläsning så idag får jag ta en "springdag" på jobbet. Kuta runt mellan datorerna och pyssla lite. Men först ska jag sätta mig ner med lite morgonfika...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar