I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

söndag 19 augusti 2012

I valet och kvalet

Nu behöver jag hjälp av er som läser mina ord. Ni som har erfarenhet och kunskap.
Endera dagen tänkte jag göra mitt första blöjinköp och nu undrar jag vilken blöja som jag ska köpa.
Ska man köpa Libero eller Pampers?

I Liberos sortiment finns två olika varianter; vilka ska man ta?
 
Om man istället ska ha Pampers så finns det olika viktklasser att beakta.



    Pampers New Baby
  • Size 1: 2 - 5  kg
  • Size 2: 3 - 6  kg
  • Size 3: 4 - 7  kg   




Vilken ska man ta då? Hur ska man tänka?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ett annat dilemma jag har är amningsbehåar, vad har ni för tankar där? Vilka är bra, vilka är hemska? Hur ska man tänka i form av storlek? Hur stora blir boobsen sen?

HJÄLP KÄRA VÄNNER!  

8 kommentarer:

  1. På bb kommer ni att få massa blöjor då ser ni vilka ni tycker om bäst.. sj gillade jag libero bäst men bytte till Pampers stlk 3

    SvaraRadera
  2. Hej! Här kommer mina erfarenheter om detta...

    Vi körde på libero och har gjort från första början. När väl liten är född får man en "bb-väska" med lite reklam i, bland annat ett litet paket med libero blöjor nr 1.

    När Alma (4,4 kilo) kom ut och barnmorskan skulle ta på henne kläder och blöja, så sa hon: Det var en stor tjej det här! Det är precis så att den minsta blöjan passar....

    Det lilla paketet med 1:or man fick på bb räckte alltså till Alma och när det var slut, köpte vi 2:or direkt.

    Det beror alltså på hur stor bebisen i din mage är när h*n kommer ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för svar! Alltid bra att rådfråga de som koll!

      Radera
  3. Vi började med libero och bytte sen till pampers när det var dags för storlek 3. Köp inte på er för mycket, det går snabbt att köpa för Daniel när bebisen väl är ute. :-) ammningsbh var ju inget jag behövde bekymra mig om...;-)
    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte köpa hem ett paket i alla fall, bara så det finns något hemma. Verkar som att Libero är det mest populära.

      Radera
  4. Vi köpte Pampers nr 1 till äldsta dottern då de satt bättre på henne än libero som var för stora trots hon vägde 5kg när hon föddes och lilltösen har bara kunnat ha libero då det passade bättre än Pampers. Vi köpte inget innan utan testade det man fick på förlossningen/bb först. Vad gäller amnings bh kan jag tyvärr inte ge nåt tips då barnen bara ammades första dygnet sen blev det ersättning pga olika omständigheter. Lycka till i blöj och amningsbh jakten :-) Kram Maggan.

    SvaraRadera
  5. Blöjor är svårt, olika passar olika bra! Vi har alltid kört på pampers då mitt personliga tycke är att de känns mycket tunnare och smidigare! Amningsbh är dumt att köpa innan! Rekommendationerna är att man ska vänta minst 10 dagar innan man köper det för att se ungefär hur stora/små de är. Jag har köpt på Apoteket och haft med mig till bb, de har typ toppar som är supersköna och som inte sitter åt och är luftiga, typ i nät! Inte helt sexiga men bästa att ha första dygnen då brösten är sjukt ömma och lite olika storlek varje dag!
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  6. om jag får lägga mig i...

    Vi kör med libero för den har en trevlig klubb - gå med nu så får du en väska på bb- det missade vi. Jag har nog inte köpt ett paket till fullpris utan det är bra rabatter även på andra babyprodukter. Jag kan varmt rekommendera engångsunderläggen att lägga under vart du än behöver byta - farmors soffa eller sunkig restaurangtoa...
    Sen är de ju svensktillverkade - fast det är klart det går ju åt en del granar... Jag har en amningsbh men jag struntar i att knäppa upp den utan bara drar ner - då kan faktiskt en vanlig mjuk åxå funka - visst det är ju inte en snygg passform. HMs amningströjor/ linnen är superbra eftersom de har en tygflik "ovanför" som gör att hela bröstet är skyddat av tyg vid "offentllig" amning o sen är priset bra med.

    Lycka till- Eva E

    SvaraRadera