I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

måndag 6 augusti 2012

Vändningen

Var hos barnmorskan idag för koll av blodtryck och sånt där.
Under proceduren tyckte sig barnmorskan känna att den lille i magen har vänt sig och ligger nu med huvud neråt och fötterna upp. En teori som jag nog är benägen att hålla med om då sparkarna har förflyttats till min magsäck.
Jakt på tapet till barnrum fortsätter, eller inspiration till väggmålning. Vi fick en del uppslag idag, jag och D, och någon dag ska vi väl få ihop det där rummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar