I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

fredag 3 augusti 2012

Något växer...

Det är någon som växt mycket den sista veckan, en märkbar skillnad i magen.
Det bökas runt mer, inte så mycket sparkar längre utan något som krånglar sig runt i magen, fram och tillbaka. Det är mycket horisontellt, alltså huvud på högersidan och fötter på vänstersidan. Rumpan brukar toucha min magsäck ett par gånger om dagen i allt bökande och om man har sett Alien-filmen när Kane föder fram en alien, så ser magen ut ungefär när det rör sig och hela magen ändrar form. Än så länge har det inte gått hål på magen och ingen alien har tittat ut...

Annars mår jag ganska hyfsat. Lite tungt att gå långa sträckor, men med stödstrumpor och lite långsammare takt så funkar det. Värmen är givetvis påfrestande, men inte så att jag far illa på det sättet. Sömnen är lite bristfällig och den tas i etapper över dygnet. Inga andra symptom att rapportera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar