I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

onsdag 9 maj 2012

Sjukgymnasten

Träffade J idag på morgonen som tog emot mig på mottagningen. Hon är sjukgymnast och ska konstatera om jag är drabbad av foglossning eller inte, och om jag är det, vad kan jag då göra åt det?

Jag berättade mina symtom för henne och redan där hade hon ställt diagnosen, men hon klämde och petade ändå på mig för att förvissa sig om hur illa det var.
Det var som vi befarade, mina fogar är överrörliga och lever ett eget liv. Jag fick en massa tips och tricks av henne hur jag ska klara av tiden i bilen som kommer framöver, samt vad jag kan tänka på när jag är på kontoret eller hemma. Fick lite övningar av henne också.

Dessutom fick jag ett bälte av henne, som ska hålla ihop mina fogar. När jag satte på mig detta blev jag yr, kissnödig och det känns som att man klämmer ihop bebisen. Jag bad faktiskt ursäkt till magen när jag stod och spände på mig bandet även om jag vet att bebisen inte ligger så långt ner i magen nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar