I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

lördag 26 maj 2012

Pingstafton

Idag är det pingstafton och den årliga, obligatoriska Eurovision. Jag och D åkte till Bauhaus, lånade släp som vi fyllde upp med gips, barkmull, brädor, ja allt vi behöver de kommande veckorna.
Jag klämde på mig mitt sexiga bälte och kämpade på så gott jag kunde. Eftersom jag inte kan inse att jag är begränsad i mina rörelser är det lätt hänt att jag liksom glömmer bort hur jag inte kan böja mig. Jag kommer ju inte upp eftersom nerverna i rumpan och högra låret låser sig totalt och jag får kramp.
Ischias-nervern spelar mig ett stort spratt just nu!

Efter några timmars ståhej, kom vi hem, vilade en kvart för att sedan göra oss i ordning och åka ner till mina föräldrar för lite grill och kommande ESC.
Vi röstar alltid i vår familj, en tradition som går långt tillbaka. I vårt gäng hade vi, förutom Sverige, Ryssland, Grekland och Cypern i topp. Pappa smällde till med en 12 på Serbien, och rätt fick han - typiskt! Den gick mycket bättre än vad vi hade föreställt oss...

Vad gäller bebisen i magen, så verkar hon/han bli en diskodiggare! Varje gång det kom en disko-upptempolåt så tyckte i alla fall jag att jag fick en liten buff, men det känns alltför osäkert än. Ibland blir jag faktiskt osäker ändå. 

1 kommentar:

  1. Gå direkt till naprapat med din ischias. jag fick det också i mitten av graviditeten, de blev 2 besök och lite hemövningar. Efter det var min rumpa som ny igen. :)

    SvaraRadera