I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

torsdag 19 april 2012

Vagnen

Idag åkte jag, på min resa genom Sverige, förbi min allra närmaste L. Hon bor 30 mil ifrån mig, men jag försöker åka förbi henne närhelst jag kan.
Igår var jag klar tidigt och istället för att äta en trist lunch på en mack, stannade jag hos henne i några timmar.
L har tre barn, den stora var på dagis när jag kom och tvillingarna låg och myste på varsin plats.
Vi fick prata en hel del, äta gott och jag fick med mig en massa mamma-kläder som hon inte tänkt använda den närmaste tiden...
Jag köpte även hennes gamla barnvagn, en Emmaljunga. Hon köpte den till sin förstfödda, i åtanke att använda den till barn nummer 2, men när hon blev gravid visade det sig att det inte var ett barn i magen, det var två. Vagnen var därmed för liten och har stått på vinden sedan dess.
In i bilen med den och resan gick hemåt på eftermiddagen. När jag kom hem med den blev jag ganska förväntansfull eftersom det är liksom den första riktiga bebis-grejjen som kommer in i vårt hem. Nu står den där, i rummet som ska bli barnkammare. Den visade sig vara mycket intressant eftersom den stora katten flyttade in i den omedelbart. Jag lade över ett lakan för att slippa så mycket katthår som möjligt.
Lakan till trots, den där vagnen var väldigt skön att sova i, tyckte katten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar