I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

söndag 15 april 2012

Promenad

I morse sken solen in genom sovrumsfönstret och D fick en idé när han drog sig i sängen.
Vi har massor att göra med renoveringen och egentligen har vi kanske inte tid med annat, men idag pausade vi med tvättstugan på fm.
Vi steg upp med raska steg efter att ha bestämt oss för att ta tag i dagen och njuta av solen.

Efter frukost satte vi oss i bilen och körde mot Öland och mot Arontorp. Nu skulle jag äntligen få se den där berömda "rosen" som alla talar om.

Ett dimmigt Öland mötte oss och när solen sprack upp genom molntäcket rök det från fältet alltmer fukten dunstade. Vi parkerade lagom tills att himlen var blå och började vår promenad genom hagar, skogar och snår. Vi såg blommor, vi såg "rosen", lyssnade på fåglar och bara njöt.
Underbar start på dagen, men 2 timmars promenad tog ut sin rätt på mina ligament, det gör sjukt ont i ljumskar och ben, för att inte tala om ryggen. Men men, det var sol jag ville ha, så då var plågan lätt.

Vi avslutade vår Ölandstripp i Färjestadens hamn, med varsin mjukglass från Hasses. Mjukglass i bägare med saltlakrits-flakes. Nu är det vår!

Såhär ser "rosen" ut. Det är en våradonis och växer bara på Öland och kring Arontorp.


Det blev ingen lugn eftermiddag sedan bara. När vi kommit hem tog vi en kort vila på varsin soffa för att sedan ta oss ner i källaren och till flytspacklet.
Nu är golvet flytspacklat och klart, mer hann vi inte. Jo, jag hann så lite mer frön, krasse och luktärt, samt lite städning innan det är dags för Mästarnas mästare och en lugnare kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar