I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

lördag 14 april 2012

Känna på magen

Idag var jag barnvakt åt min systerdotter, M, som är 4.5 år.
Vi pysslade lite i trädgården, gick och handlade mjölk och planterade tomatfrön.
När vi gick in i huset för att måla med vattenfärger började frågorna bubbla mer och mer...
Hon frågade om bebisen, om jag tror att den har snopp eller snippa, vad den ska heta osv.

Helt spontant och i ett ögonblick som nästan gjorde mig tårögd är när hon sträcker fram sin lilla hand och lägger den på min mage. Helt spontant bara som barn kan.

Antingen har hennes mamma eller mormor berättat för henne att man kan känna bebisen som sparkar därinne, men jag fick förklara för henne att än så känner varken hon eller jag några sparkar. Bebisen är för liten och behöver växa lite till.

Jag drömmer om den dagen när hon kan komma hem till mig igen och känna sin första bebisspark mot sin lilla hand. Lilla M, du är mig så kär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar