I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

fredag 6 april 2012

Lång fredag

Idag är det andra dagens ledighet och jag borde ha sovit ut efter två sovmorgnar, men icke.
Jag är så trött, har kommit in i en riktig svacka och orkar i princip ingenting.
Sitter och försöker göra lite skolarbete, men gäspningarna kommer ifatt mig hela tiden.

Jag har alltså sovit i 10 timmar och har nu varit vaken i 3 timmar. För några minuter sedan kom de första gäspningarna. Det här är sjukligt trött, ska det vara såhär?!
Jag skulle nog lätt kunna lägga mig och sova en timme eller så.
Idag händer det ju inte så mycket, frågan är om det är därför man liksom blir extra trött? När man tänker långfredag blir man ju lite extra slö, eftersom det är en "lång"-fredag.

Det är en ganska lugn påsk ändå, idag ska jag göra efterrätt till påskaftonens middag hos D:s syster på Öland, ett traditionellt påskbord med släkt och mys. Ska bli trevligt, om jag nu kan hålla mig vaken. Jag kan ju nu visa upp en liten bulle på magen och det börjar bli påtagligt att jag är gravid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar