I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

söndag 8 april 2012

Påskdagen

Tog tag i mitt liv efter gårdagens påskträff på Öland, jag tog mig i kragen efter uppmanade blickar och pikar från D. Jag tog mig utanför dörren till solen, visserligen lite kall vind, men ändock sol.
Jag hämtade en kratta och trotsade min trötthet och började räfsa tomten.

Det kändes så skönt med värmande sol mot min svarta tröja och känna vinden i ansiktet, men fasiken vad andfådd jag blev efter en stunds krattande!
Vi grillade korv till lunch och njöt av solen tills molnen tog över himlen och det var dags att gå in. Det är sådana kontraster mot gårdagen och den snö som låg runt vårt hus, och stormbyarna som vinade utanför fönstret.

På eftermiddagen kom min systerdotter E och myste. Härlig tjej, med mycket funderingar och tankar i livet. Hon pratade mycket framtidsplaner, både för hennes egen del och för bebisen som ska komma. Jag berättade hur jag mår, hur det känns och alla frågor hon kunde komma på. Det var en mysig stund över en kopp te. Hon stannade kvar, vi kollade på film och hon sov över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar