I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

fredag 13 juli 2012

Vecka 31

Nu inleds vecka 31 och jag har konstaterat att jag inte har lagt upp någon bild på hur magen utvecklats.
Fy skäms! Jag ska försöka åtgärda detta och lägga ut något kul de kommande dagarna.

Idag är sista arbetsdagen, sedan inleds 4 veckors semester. Som det ser ut nu är vi inbokade fram till fredag eftermiddag i nästa vecka. Så inleds den första semesterveckan...Jaja, det är självvalt och det är faktiskt roliga saker vi ska göra alla dagarna.

Jag har börjat "boa" hemma. Det första pysslet blev skötbord med dess tillbehör, har dock inte köpt blöjor än. Badrummet har fått en uppfräschning och nu ska bara skötbordet bäras på plats och fyllas på. Får ju gäster nästa helg, varav 3 är barn så jag tror att skötbordet kommer att invigas då. Fina L kommer med sin familj, sambo M och deras barn, O, E och A.

Har en längtan efter att få tvätta sängkläder, bebiskläder och bädda sängen till den lille, men problemet är att sängen står på Öland, vi har inte gjort i ordning rummet mer än att gipsa taket så det känns lite onödigt att dra hit sängen. Visserligen står den i vårt sovrum den första tiden, men ska vi snubbla över barnsängen hela semestern och lite till? Nej, det känns lite onödigt så jag får hia mig en stund till. Jag hinner nog tvätta det som tvättas ska.

Har funderat på inredningen i den lilles rum också, ska det vara tapet eller ska D (han är ju trots allt målare) göra en väggmålning? Om det blir tapet, ska det vara en fondvägg och vilken vägg ska vi ta?
Jag tror jag har möbleringen klar i huvudet. Säng, byrå, korgstol/amningsstol och golvlampa. Vägghyllor och garderobsfix. Vill gärna få in nåt grönt i rummet, en stor blomma eller nåt (kommer ångra mig när den lille kryper, men man kan aldrig ha för mycket blommor...) Sedan var det där med textilier... Gardiner och matta. Korgstolen måste kläs om, ska den matcha gardinerna? Jag vill inte ha "barngardiner" dvs motiv med igelkottar, jordgubbar, bilar eller blommor. Det måste bli nåt annat, nåt mer vuxet... Hm, gårdagens jakt efter tyg hjälpte mig inte...

Ska kolla med L om hon har några bra idéer, om jag inte hunnit handla tyg tills hon kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar