I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

torsdag 26 juli 2012

Njuter av att göra ingenting

Idag visar termometern 29 grader, inomhus är det odrägligt att vara. Efter gårdagens sol och bad på Öland har jag valt skuggan idag. Vi har en blodlönn på tomten som ger mig ro just nu. Det fläktar lätt, jag ser tvätt som fladdrar därborta, bin och fjärilar som trängs på den blommande lavendeln och jag hör fågelungars skrik efter mat.
Jag ligger på en filt i min gräsmatta och lyssnar, njuter och iakttar. Med ett glas mousserande alkoholfritt vitt vin och en bok njuter jag av att göra ingenting.
I magen sparkar den lille då och då av välbehag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar