I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

söndag 19 maj 2013

Tomhet

Det är tomt här hemma. Tyst och tomt... Igår åkte Ida till mormor för att stanna över natten. Hon ska sova över där tillsammans med sin kusin M som lovat att ta hand om henne. Lilla M är 5 år gammal och tar gärna hand om lilla Ida, för som hon säger: "jag är stor nu, jag kan köra barnvagnen".
Det var med blandade känslor jag lämnade bort henne igår. Hon har säkert haft jättekul, och vi fick en hel del gjort i trädgården igår. Men varje gång jag gick in i huset tittade jag in i hennes rum för att se om hon vaknat. Men där var det tomt... När D och jag var ute i trädgården väntade vi båda på att babyvakten skulle börja spraka. Men icke. 
Ringde igår kväll till mamma och enligt henne var allt bra. Jag var aldrig orolig för det egentligen, mamma har 6 barnbarn så det är ju inte första gången hon passar småttingar.
Idag regnar det och jag ska köra ner och hämta skrutt. Blir svårt för oss att göra det vi tänkt i trädgården idag. Tungt att gräva gropar för trappan, svårt att måla järnbitar eller limma steg till trappa och mur. Får se vad vi gör idag då. Undrar vad skrutt vill göra? Troligen sova! Hon är väl utmattad av all havsluft och lek med M. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar