I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

fredag 10 maj 2013

Jord, grus och lera...

Har haft en vecka av non-blog-existing-life då vi gräver dränering på vår framsida. I samband med att dräneringen görs, ska buskar flyttas (Bamse-rhododendron x3) och gångar ska förberedas. Det verkar som att de blir klara idag och att vi sedermera kan börja pyssla med plattläggningen.
Det blir nog bra när det är färdigt...!

Skruttan växer och mår bra. Hon har de senaste 2 veckorna lärt sig klappa händer när man säger "Klappa händer", stolt som en tupp! Hon ler med hela ansiktet och applåderar gärna andra när de gör nåt kul. När vi babysimmade i onsdags, applåderade hon sin fröken när fröken plaskade i vattnet och gjorde stora vågor.

Det som känns konstigt, och som slagit mig nu, är att man inte går till BVC lika ofta. Nu har det ju gått en månad och då brukar man ju gå dit, men det är ju inte förrän om ytterligare en månad som det ska göras. Känns skumt. Inte för att jag tror det behövs, hon äter och går upp i vikt, kläderna blir mindre och mindre, men ändå...känns som att man vill ha koll ändå. Jaja, ska dit i början på juni så då får vi ta en check.

Klädstorlekar är nåt som förbryllar mig när det gäller barn. Ida har haft 74 sedan hon var 4,5-5 månader och nu är vi inne på 80 och till och med 86 i vissa plagg. Märkligt att en 86:a skiljer sig så mycket från en annan 86:a. Det finns liksom ingen generell regel utan man får måtta och mätta kläder mot varandra hela tiden.
Hon är ju så lång och har varit längre i överkropp än ben, vilket hon nu verkar kompensera och benen har kommit ikapp i växandet. Kanske är ett ilands-problem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar