I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

onsdag 7 november 2012

Tung skrutt

Skruttan vägde 5.2 kg senast vi var hos BVC. Hon blir tyngre och längre för var dag och har skapat en egen kurva ovanför kurvan som BVC går efter.
Idag fyller hon 1 månad och just nu sover den lilla i sin säng medan jag försöker städa undan lite. Solen skiner ute och jag hoppas komma ut en sväng idag. Det talas om fika i Trekanten hos syster och det låter lockande. Kanske kan sitta en stund på hennes altan och mysa.

Skruttan mår bra, och hon växer som sagt. Vi har fortfarande lite skrik och panik på kvällen efter 19-20 då hon inte vill sova. Hon vill ingenting just då! Hon har en förmåga att vilja somna mellan 23-23.30, men jag skulle gärna vilja putta den tiden till 21:30-22. Å andra sidan nu så sover hon till 4-5. Skulle man ändra den tiden kommer hon ju vakna tidigare...hm...knepigt det här.

Big feet?! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar