I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

onsdag 21 november 2012

Ofräsch bebis

Min dotter är ofräsch.

Hon kissar på sig.
- Jag vet att bebisar kissar på sig. De är ju knappast pottränade när de kommer ut. Min dotter kissar på sig utanför blöjans gränser. Mest för hennes mamma som envisas med att använda slut på en storlek som egentligen är för liten för I.

Hon rapar.
- Inte ofta, men ibland kommer det. Och det hörs!

Hon kräks.
- Inte ofta, men ibland kommer det. Och det känns! Klibbigt och varmt på axeln...

Hon har tå-bira.
- Ja, det har hon. Hennes fötter luktar lite skunk ibland. Problemet är att hon måste ha strumpor eller tossor på sig, för förr eller senare är hennes små tår blåaktiga och iskalla.

Hon har dåligt andedräkt.
- Inte av bröstmjölken, utan av ersättningen! Blä, vad det luktar illa ut hennes mun efter ett flaskmål.

Men allt är förlåtet!
För på morgonen när vi ligger kvar i sängen och myser efter amning vid 7-8-tiden så är hon så go, så go. Hon skrattar, ler och sjunger med när jag sjunger för henne. Favoriten är Bä, bä vita lamm och Lille Katt.
Hon är varm och mysig, tittar med sina stora ögon och kramar om sin kanin.
Det är våra morgonstunder som jag kan längta efter.


2 kommentarer:

  1. Låter verkligen supermysigt.
    Vår litta E har fått för sig att 05.11 är en bra tid att vakna på. Detta är 30 minuter INNAN jag MÅSTE gå upp. När E vaknar så måste ju även lille A väckas! Då brukar jag dra upp täcket över huvudet och vet du, då kryper de över till M och ställer sig på var sida om honom och putter och slår på honom - ser såå roligt ut!!! Tills jag inser att A har gjort nr 2 och detta riskterar att hamna ÖVERALLT om jag inte går upp och byter på honom. Hoppas på mysiga morgonar (?) längre fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, då vet jag vad jag har att se fram emot, den dagen mina mysiga morgnar sinar... ;)

      Radera