I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

tisdag 27 november 2012

Äventyr

Idag har vi varit ute på äventyr. Först skulle jag baxa in katten i transportburen och sedan skulle barn och katt och jag själv in i bilen till veterinären. Det var dags för nya blodprover på den stora katten som vi kan konstatera, lider av en njursjukdom. Förhoppningsvis utvecklas den inte till en cancer. Vi håller det i schack med kosthållning än så länge och det verkar funka bra.
Efter att ha lämnat av katten hemma åkte jag och dottern vidare till Blomsterlandet för  ge mamma lite mer julstämning. Jag köpte blommor till hennes rum och sedan blommor till två julgrupper.
Ida skötte sig väl både hos veterinären och i affären. Hon skrek till strax innan vi skulle ta blodprover så veterinären C fick putta i nappen igen.
Nu vet jag att det går att åka hemifrån och ha tusen saker att göra. Hon sköter sig faktiskt ganska väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar