I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

fredag 30 november 2012

Stolt

Stolt moder sitter och skriver denna morgonen.
Inatt sov Ida hela natten i vaggan. Jag kunde natta henne vid 22 i hennes vagga som står vid fotänden till vår säng. Det tog en kvart att natta henne. Sedan kunde jag och D prata lite, ha lite vuxentid innan jag borstade tänderna och nattade mig själv.
Hon vaknade kl 5 och jag ammade henne. Sedan lade jag tillbaka henne i vaggan (vilket aldrig brukar funka) men inatt somnade hon!!! Stora tjejen som sover i egen säng! Wuhu!
Kanske bara en engångsföreteelse, men ändock ett stort steg. På dagarna sover hon ju i sin säng på sitt rum, så varför kan hon inte sova i vaggan på natten? Anledning till att jag har haft henne i dubbelsängen är nog ren lathet. När hon vaknar och ska ammas så är det lättare att rulla henne intill mig och sedan tillbaka på sin egna lilla kudde. Hon vaknar till när man lyfter henne ur sängen och har varit svår att få att somna om. Det kan ta en timme innan hon somnar om...Det orkar inte jag...så av ren lathet har jag haft henne bredvid mig och då har hon somnat om inom 10 minuter.
Men inatt klarade vi det. Får se hur kommande natt blir...

Inatt kom även första snön ju! Ett riktigt snö-täcke ligger över Munken idag, och i skrivande stund kommer det flingor ner från himlen.
Igår bytte jag gardiner och ställde fram ljusstakar och stjärnor. Idag ska dukar och lite tomtar fram. Det blir extra mysigt med snö utanför fönstret. Julmusiken är naturligtvis uppdaterad för året och spelas hela dagarna.

"Nej, se det snöar, nej, se det snöar
Det var väl roligt, hurra
Nu blir det vinter, nu blir det vinter
Som vi har önskat, hurra
Då tar vi kälkarna fram och vantarna på
Och sen vi åker i backen, hej, vad det ska gå"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar