I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

tisdag 11 september 2012

Vädjor


Jag har inte många krav här i livet, eller jo, det har jag, men mest handlar det om mina krav gentemot mig själv. Men just nu har jag några vädjor mot livet, och människorna i det.

  • Snälla älskade barn, låt mig få sova lite mer på natten, låt mig få komma till ro på kvällen så jag kan sova några timmar i alla fall innan du får ett ryck och ska möblera om alla mina inälvor.
  • Snälla älskade urinblåsa, fyll upp dig ordentligt innan du väcker mig på natten eller tjatar på mig på dagarna att jag ska tömma dig. Ibland kommer det faktiskt bara tre droppar. Det är mycket väsen för ingenting från dig ibland, kära urinblåsa.
  • Snälla älskade sambo, fråga inte om det är dags när jag ringer dig, det kommer en dag när jag ringer och det är akut.
  • Snälla älskade katt (den gamle), sluta kräkas på mattan i badrummet. Jag orkar inte tvätta den var och varannan dag. 
  • Snälla älskade katt (den lille), sluta kissa på mattan i badrummet. Jag orkar inte tvätta den var och varannan dag. 
  • Snälla älskade tv, visa inte tråkiga tv-program på dagarna när jag ska ligga och vila ryggen. Det är så tråkigt att zappa mellan kanalerna när det visas bara skit.
Och till dig som läser detta, även om det länkas till facebook innebär det INTE att jag är inloggad där. Jag ser inte dina kommentarer, din gilla-tryckning eller vad det nu kan vara.
Kommentera gärna på bloggen istället, så jag kan ta del av din kommentar eller vad det nu kan vara. Det blir liksom lite roligare då!

Jag är lite anti-facebook och har så varit länge. Den enda anledningen till att jag loggar in ibland är tack vare föräldrargruppen jag är med i. Annars har jag tröttnat på facebook sedan länge.


Jo, en sista vädjan för dagen...Snälla älskade Maria Montazami, roa mig lika underbart som du brukar göra i varje tv-avsnitt. Jag ser fram emot vår dejt ikväll! ;-)


5 kommentarer:

  1. Ett tips: ta bort mattan i badrummet! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett starkt "Gilla" på din kommentar... Att jag inte tänkt på det... ;)

      Radera
  2. Det är inte så lätt att kommentera din blogg ifrån telefonen ju! Det är anledningen jag kommenterat/gillat något på fejjan!

    Vila dig ordentligt nu, för det är du värd!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Anna föräldrargruppen11 september 2012 kl. 15:11

    Hehe visst är TVn tråkig dagtid!! Jag tror att vi har rätt att vara lite gnälliga :)
    Jon kör samma stil när jag ringer :) härom dagen sa han att han inte tror att det kommer någon bebis, å då har vi inte ens passerat datumet.

    SvaraRadera