I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

måndag 3 september 2012

Barnmorskan

Och så var det dags igen, en tripp till Gudmundsgården och S, barnmorskan.
Bebisen ligger som den ska, växer som den ska och mina värden sköter sig exemplariskt.
Mitt blodtryck har landat på 110/65 ungefär, vilket i och för sig är högt för mig som brukar ha 85/50, men barnmorskan är nöjd och jag påverkas ännu inte av mitt blodtryck.

Hon fick uppskatta vikten på den lille idag, och om jag går två veckor till som planen är så blir det en +4 kg bebis. Eftersom både jag och D är långa, blir den troligtvis lång också. Vi får väl se hur rätt hon har.

I lördags tittade en till bebis ut, i vår föräldrargrupp. C fick en liten son! Grattis säger vi till henne och till hennes lilla familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar