I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

söndag 16 september 2012

Kalas

I fredags var det kalas för M, 5 år.
I lördags var det kalas för U, 63 år.
Den ena är systerdottern, den andra är svärmor.

Vi har två i föräldrargruppen som fått sina bebisar, den ena fick 3 veckor tidigare, den andra fick 2 veckor tidigare. Den sistnämnda av dem fick igång förlossningen vid ett kalas, så jag tänkte:
"Skitbra, två kalas i rad, kan inte bli bättre!"
Men icke, den lille därinne vägrar komma ut, det är väl helt enkelt för mysigt därinne. Jag mutar med god mat (det lilla jag får i mig), värme (ni minns, hot mama) och gos (en strykande hand eller en kelen katt som buffar).
Har fått mer "symptom" på att förlossningen är på g, men det kan ju som sagt ta 3 veckor till...

Jo, det var så sant!
Folk frågar hela tiden:
"När är det dags?"
"Vet ni vad det ska bli?"

Svar på fråga ett är: Inom tre veckor! Bättre att sätta en slutdatum än att alla ska höra av sig dagen efter barnmorskans datum och tjata; Har den inte kommit än?

Svar på fråga två är: Ingen aning! På bloggen skriver jag ibland den lille, och det är av ren lathet. Egentligen ska jag skriva den lille/lilla, men det blir så bökigt. Alltså har jag inte könsbestämt innehållet i min mage än. Jag gillar inte uttrycket HEN så därför använder jag inte det. Den inneboende har ett kön, jag har bara inte sett det!
Vad jag kan säga är att jag är nog mer inne på att det är en gosse, medan D säger tös. Vi får se vad det blir inom 3 veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar