I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

fredag 7 september 2012

Sista dagen


Ok, morgonrutinen är avklarad.
  • Paketen är packade, adresslapparna sitter på och portot är stämplat. 
  • Inkorgen på Outlooken är tömd, alla e-post är besvarade och skickade. 
  • Kreditkorten är framlagda, likaså bilnyckeln.
  • Datorn är tömd på mitt privata tjafs.
Så, vad ska jag göra nu? Nu kan jag lämna jobbet med flaggan i topp. Visst, alla mina projekt är inte avslutade, men det får väl någon annan göra då. Jag har inte alls dåligt samvete!

Nej, idag är det sista arbetsdagen och eftersom min kropp, min mage och jag inte lever i symbios med varandra längre så kan det bli ganska skönt att vila inför det som komma skall. Jag har inga större projekt hemma nu heller innan den lille tittar ut, vilket också är ganska skönt.
Dock vet jag, att det kommer en dag när jag kommer få kli i fingrarna, vill sätta mig i bilen till Göteborg, Falun eller Helsingborg och komma ut till kunder. Den dagen hoppas jag att den lille tittar upp på mig och med blicken visar: "Mamma, stanna hos mig istället!"  Och då kommer mitt hjärta smälta och jag kommer vilja vara hemma jämt, antar jag!

Idag är det sista arbetsdagen på mycket länge, och jag njuter av varje sekund!
Absolut!!!!

1 kommentar: