I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

lördag 9 juni 2012

Tidig morgon

Steg upp tidigt efter nästan ingen sömn alls. Min dag började kl 3.19.
Tog en dusch för att vakna, en snabb smoothie med jordgubb och hallon, sedan packa bilen och iväg.
Hämtade upp syrran L pÃ¥ vägen och sedan styrdes bilen mot GekÃ¥s, Ullared.  Vi har hyrt stuga och shoppar i dagarna tvÃ¥.
Mötte upp fina L och E på parkeringen och efter ett par äggmackor, kaffe/te var vi på g och hämtade kundvagnar. Nu ska shoppas!

Jag hade en lång lista med saker man uppenbarligen behöver ha till en bebis. Det var allt från pyjamas, till skötbädd, till snuttefilt och babysitter.
Såhär såg första vagnen ut.

Det blev ytterligare en vagn. Denna var tillägnad mig och D. Massor med handdukar till vårt nya badrum, en badrumsmatta och frukost till söndagens morgon.

Fick inga större protester ifrån magen, det är väl en tös då eftersom shoppingen inte verkade störa bebisen, utan snarare höll sig väldigt lugn. Hade mitt bälte på, och det underlättade nog en hel del.
När jag bäddade ner mig i våningssängen på kvällen och insåg hur hård och skön den var för ryggen, somnade vi gott, magen och jag. Imorgon blir det nog en runda till innan hemfart, men syrran och jag tänkte fokusera på butikerna utanför som jag inte har någon aning om vad de har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar