I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

fredag 29 juni 2012

Namnen

Många frågar vad vi har för namnförslag. Nu när jag kliver in i vecka 29 kanske jag ska berätta för er.
Jag har en lista som jag påbörjade för en tid sedan där jag skriver upp namn som jag kan tänka mig. Vet inte hur D gör, men jag tror inte han har någon skriven lista utan snarare en i huvudet.
Vi har pratat lite smått om namn, det enda som jag vill är att den där inne får mitt efternamn. Jag vill lämna något vidare från min sida och visst är mitt efternamn finare är D:s son-namn, eller?
Vi kan väl börja med mitt efternamn tills vi gifter oss och sedan ta det därifrån, eller?

På bloggen har jag kallat den för magen, den där inne osv. Men bebisen har faktiskt ett arbetsnamn, eller rättare sagt två arbetsnamn beroende på om det känns som en tjej eller kille idag. Fast nu när jag tänker efter så har bebisen faktiskt tre...Hm...vad konstigt det blev nu...

En dag för länge sedan satt vi och pratade barndomsminnen, jag och D. Det var kanske i mars någon gång och vi pratade om tv-serier och tidningar som vi såg och läste som barn. Vi fastnade vid en tecknad figur som vi båda kommer ihåg och därifrån plockade vi namnet till magen.

Känner du igen figuren? Såhär ser figuren ut! Vem är det?

















Det är ju Bobo!
Någon kallade honom för en trollbjörn och i samma tidning utvecklades gnottarna, och sedan Goliat!

Nu ska jag förklara hur namnen till min mage uppkommit.
Bobo heter alltså magen de dagar när det känns som en pojk.
Bobolina kallar jag magen när det är en tjej, medan D kallar magen för Bibi. Därav tre arbetsnamn.

Så nu vet ni det, vad vi kallar magen.
Idag ska Bobolina och jag tillsammmans med min syster L till Algutsrums marknad. Får se om Bobo dyker upp under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar