I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

tisdag 19 juni 2012

Domkyrkan

Jag är inte religiös, men jag har en stark svaghet för kyrkor. Det är i kyrkan som jag samlar kraft, har tid för tankar och bara vara. Samma sak med kyrkogårdar, dessa är minst lika fascinerande att strosa omkring vid.
Sitter i Uppsala domkyrka och suger in atmosfären, det är här mitt historiska intresse har sin kulmen i och med Gustav Vasas grav. Jag har, sedan jag kan minnas, alltid varit stort intresserad av historia och främst då vasa-ättens.

Jag tände ett ljus förut, bad en stilla kort bön, och konstaterade att det är nog ingen religiös bebis jag bär, jag fick ingen reaktion alls. Men när jag stod vid graven, fick jag en liten kick. Kanske blir det en pluggis och historie-nörd som tittar ut, precis som sin mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar