I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

torsdag 27 juni 2013

Det går för fort!

Jag hänger inte med längre.
Ida är för snabb för mig.

Ena stunden är hon i sitt rum, andra stunden i gästrummet för att i nästa sekund sitta i hallen vid skorna.
Hon kryper fortare och fortare, ställer sig upp så fort hon får chansen och leka tittut och kurragömma är det bästa som finns.

Hon tränar att promenera med en hand, det går lite för fort för henne själv då. Oftast så håller hon i båda händerna. Det verkar ibland som att hon vill för mycket för fort, hon hinner liksom inte själv med i svängarna.

Det finns två saker som jag tycker är svårt nuförtiden. Det ena är mat. Ibland äter hon vad vi äter, men ibland är det burkmat som gäller. Jag har varit lite lat den senaste månaden och inte gjort en massa burkar, utan får nu stå mitt kast och köpa mat i affären. Det är svårt när man känner sig osäker på hur mycket salt det egentligen är i "vår" mat, men jag försöker tänka som så; -om hon inte äter det varje dag så kanske det inte är någon större fara.

Det andra som är svårt är kläder. Hur mycket ska man ta på dem i förhållande till vädret? Är det soligt och 25 grader, ja hur mycket är då rimligt? Ska man vara i solen eller i skuggan? OM det plötsligt blir blåsigt och kallt, ska man då ha med ett helt ombyte eller bara "överdragskläder"? Usch, det är svårt det där med kläder. Känns som att man vissa dagar överklär dem, och andra dagar har man för lite på.
Nu kommer en kul tid när vi ska åka till badstranden. Ska man köpa UV-dräkt eller inte? Ida har ett UV-tält som skyddar i solen, men i vattnet då? Man kan ju inte alltid bada i t-shirt och byxor, då fryser hon ju ihjäl när det är dags att gå upp och innan man hinner få av allt vått... Nej, jag vet att en del säger; -jamen du hade ju inte så mycket på dig när du var liten, och se hur det gick. Jo, det gick bra, men å andra sidan så rökte man och drack sprit under graviditeterna och brydde sig inte om barnen hade bälte i bilen eller inte.
Tider förändras!

Äh, jag blandar de råd jag fått, tillsammans med mitt egna förnuft så kanske det blir bra ändå.
Snart har D semester, det längtar vi efter nu! Lite kvalitets-familje-tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar