I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

fredag 21 juni 2013

Midsommar

Tårtan blev klar igår, sillen är i kylen, köttet marineras och solen skiner.
Idag är det midsommarafton och vi planerar en dag med vänner. Skjortan är struken till D, men jag velar med klädval till mig själv och till Ida. Klänning? Leggings/tunika? Hm... I-landsbekymmer!
Radion spelar sommarmusik och jag hör vattnet som bevattnar vår häck, ett lugn före stormen. För allt ska packas som ska med, mat, kläder, skötväska, säng och matstol. Vad mycket man ska ha med sig när man har barn. 
Förra året satt jag och drack alkoholfri snaps hemma hos fina M, magen putade ut under klänningen. I år är jag också nykter, i år är jag chaufför. Men det stör mig inte alls, jag tror att det blir lika trevligt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar