I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

tisdag 1 januari 2013

Nyårsafton

Vi skippade fyrverkerierna i stan i år. Ida är för liten att åka in med.
Vi åkte ut till Trekanten istället och umgicks med min syster och hennes man. Vi var bara 4 stycken, men det var så lugnt och skönt.

Vi åt gott, spelade spel och pratade. Ida var grinig och ville inte sova, hon hade svårt att komma till ro några längre stunder. När klockan var 22.30 fick jag henne att somna i E:s rum där vi skulle sova över och jag trodde Ida somnade för natten, men icke! Hon ville inte sova!

När klockan var 23.50 kläddes overallen på, champagnen korkades upp och jordgubbarna plockades fram.
Vi gick ut och inväntade 12-slaget. Ida var fullt vaken.
Klockan slog 12 slag och ett nytt år inleddes. Ida såg några raketer och hennes ansikte lystes upp.
Hon och jag gick in i huset för att se resten av fyrverkerierna ifrån min systers sovrumsfönster.

Klockan 00.13 slår Ida igen ögonen. Då var hon nöjd med att fira nyårsafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar