I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

fredag 25 januari 2013

Mammafika

Igår var det mammafika hos oss. Ida sov när gästerna kom, men vaknade så småningom och hälsade på alla.
Det var F, S, N, J och så A förstås (den enda pojken).
Vi fikade och fick prata massor. Mysigt med de där träffarna. Kul att lära känna nytt folk och skaffa Ida vänner som kanske stannar kvar i hennes liv länge.

Ida har sovit exemplariskt på dagarna nu. När det var dags för babysim i onsdags var jag smått nervös eftersom det var skrik ock panik gången innan. Men ni var hon mätt, utsövd och gillade poolen! Fick henne till och med att skratta och titta på mig istället för att dricka vatten och kolla in de andra barnen.
På nätterna spökar hon ibland. Hon kan vakna vid kl 3 och få för sig att stiga upp . Pigga och klara ögon möts man av när man går in till henne... Då börjar en lång napp-procedur. Så fort den ramlat ut petar jag in den och så fort hon hamnar på rygg knixar jag över henne till sidan. Efter några timmar somnar hon om... Om inte jag somnat först...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar