I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

tisdag 5 mars 2013

Vill inte mer...

Har blivit ratad tre nätter i rad nu. Uppenbarligen bestämde sig dottern för att inte bli ammad längre. I söndags vägrade hon och blev tvärilsk när jag lade henne till bröstet. När jag sedan petade i nappen så blev hon så nöjd och somnade om.
Samma fenomen har hänt i 3 nätter nu, och hon vill bara ha sin napp, inte mammas mysiga varma goa bröst. Nej, hon föredrar en plastbit med lite latex på.
Hm, känns konstigt ändå. Trodde det var jag som skulle bestämma när amningen skulle ta slut, inte hon! Men hon har ju visat sin envishet redan från starten i magen så... Det är bara att gilla läget.

Det börjar bli ordning på gröt och puréer nu. Vi äter gröt till frukost och puréer till sen lunch. Har även testat lite gröt på kvällen också. Det går fort och är spännande att se hennes utveckling var dag. Hon visar humör nu, glädje, ilska och envishet. Hon visar när hon är uttråkad och trött. Till alla ansiktsuttryck kommer även ett läte, ett ljud som inte går att beskriva, men det går att tyda skillnader. I alla fall om ni frågar mig... ;)


1 kommentar:

  1. Dom bestämmer nästintill allt när dom är så små. Med Mathilda var det liknande, en dag hade hon bestämt sig!
    Hoppas ni mår bra annars.
    Kram från familjen Wirgart

    SvaraRadera