I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

söndag 24 mars 2013

Stor tjej

Idag var det dags, en stor tjej på intåg....ja, en större tjej i alla fall. Idag bytte vi bort babyskyddet mot en bilbarnstol, en Britax. Denna ska hon ha tills hon är 4 år, ungefär... eller tills hon väger mer än 25 kg... eller tills hon är för lång... eller tills hon blir åksjuk och inte klarar av att åka baklänges. 

Kalaset igår blev mycket trevligt. Ida skötte sig hyfsat även om hon börjar bli tyig. Det är bättre att vara i mammas eller pappas famn än någon annans. Förhoppningsvis är det en fas som vi kommer att lägga bakom oss snart. 

Det börjar bli dags att välja förskola med nu, eller dagis som jag vill kalla det. Vi väljer mellan två stycken. Smedjan eller Lindeberga. Vi har ju en kompis, S som Ida gärna skulle vilja gå med. Kanske även kompisen N kommer på samma dagis? 
Det är så mycket att tänka på. Herregud, det ska ju inte skolas in förrän i januari och redan nu måste man veta och ansöka. Det blir nog bra vilket som, men man blir ju ändå osäker liksom. 

Solen skiner och ibland faller det flingor, ett märkligt väder vi har. Förra året var det +20C och sol, nu är det +/- 0C och växlande sol. När kommer våren? Mina krokusar som nästan skulle slå ut, har fått bädda in sig i ny snö igen...Suck...  
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar