I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

tisdag 19 februari 2013

Sedan sist...

Helgen var lugn, fick se melodifestivalen! Ida kollade in bidragen innan hon somnade. Hon sover konstigt nu... Vaknar mitt i natten, vid typ kl 3-4 och är pigg och glad! Inte populärt i detta hus!!!
Det verkar inte spela roll hur mycket eller lite hon sover på dagen eller när vi mattar henne på kvällen. Skumt... Ska det vara så?
Ibland tar det upp till 1,5 timme innan hon sover gott igen. Envis unge som ska pilla på nappen hela tiden och sedan blir förbannad när hon inte kan stoppa in den i munnen igen efter mycket viftande...

Hon hatar att ligga på rygg, det är ett faktum... Hon ska hela tiden över på magen och det spelar ingen roll om hon är nyäten. Det kladdar in sig så mysigt i hennes filt på golvet...

Jo, smakportionerna fortskrider. Favoriter är för närvarande palsternacka och katrinplommon. Hon äter ungefär 2 istärningar om dagen, hon har inte riktigt koll på det där med att svälja ner och inte spotta ut.

Idag blir det ev. babysång, om inte skrutt somnar och sover för länge. Imorgon ska vi äntligen ner till mormor och mysa. Det var alldeles för länge sedan nu, men mormor har varit sjuk så det har inte funnits möjlighet. Tyvärr skulle det komma mer snö vilket gör det svårt att gå med vagnen där nere på landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar