I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

onsdag 27 februari 2013

Gröt

Det började med havregrynsgröt. Det var kladdigt och gott.
Idag provade vi banangröt och mild havregröt från tillverkare. Det var sådär.
Vi testar oss fortfarande fram i menyn, det är palsternacka, katrinplommon, morot, majs och gröt i variationer. Mosade jordgubbar, bananer och kiwi...Lång lista...

Det är knepigt det där med smakportioner. Hur mycket ska man ge, hur ofta, när ska man öka portionerna? Ja, en massa frågor bubblar och tack vare internet och mina kära vänner som hjälper mig med sina tips så börjar vi få kläm på det.
På ett sätt är det ganska skönt att skaffa barn efter alla andra, mina vänner har så bra tips och knep att dela med sig. Mamma-gruppen är också ett suveränt forum för mig, eftersom Ida är född som nummer 4 av 6 så har vi några som är äldre och kan dela med sig av sina erfarenheter.

Idag njuter vi av solen, Ida sover efter sin tur till simhallen, hon vaknade för en stund sedan för att få lite mat, sedan ville hon sova igen. Det tar på en liten kropp att simma!


1 kommentar:

  1. vi körde en sak i ca 3 veckor och sen provade vi en ny grej :)

    SvaraRadera