I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

måndag 6 februari 2012

Dagsformen

Började veckan ganska lugnt, mår faktiskt oförskämt bra. Har inga känningar av illamående, eller några andra symtom. Det jag lider av är brösten som ömmar något fruktansvärt. Jag kan knappt gå emot dem, spänna säkerhetsbälte är en pina. För att inte tala om att sova på magen! Omöjligt!

Jag var på hälsosamtal idag och fick träffa min barnmorska S. Mycket trevlig, och sympatisk. Vi pratade om det mesta, och det kändes skönt att känna att man kommit någonstans i graviditeten. Även om risken för missfall ännu inte är förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar