I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

söndag 18 mars 2012

Svägerskan

Min svägerska är förskolelärare och är gift med två barn, stora barn.
Den äldsta är en flicka, M, och hon har tjatat om kusiner sedan hon var liten. En av de första gångerna jag träffade henne, pratade vi litegrann och sedermera fick jag reda på att hon hade berättat för sin mormor, min svärmor, att "hon (jag) tycker om barn..." Jag skulle alltså kunna vara en potentiell bebisbärare.
Vi har ännu inte berättat något för denna familjen än, men idag ska vi träffas för en kroppkakemiddag och lite planering inför en eventuellt kommande utlandsresa. Idag kommer även hennes mans föräldrar att närvara vid kroppkake-frosseriet. Vi berättar för alla, lika bra!
Nu har vi ju fått våra fina ringar också som vi måste visa upp inför alla.

Under middagen är vi tysta och D finner inget bra tillfälle att avslöja hemligheten. Svägerskan, U, går iväg för att kolla flygbiljetter och när vi står där inne vid datorn, D, U och jag så berättar vi. Hon smyger sedermera omkring och berättar för sina barn och sin man i största hemlighet.
M tittar på mig och ser frågande ut, jag nickar och hon spricker upp i ett stort leende.

Vid efterrätten så berättar D det högt för alla och G:s föräldrar jublar.
Nu har vi nog bockat av de flesta...eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar