I mitt förra förhållande fick jag tidigt veta att jag aldrig kommer att bli mamma, för han ville inte, under några som helst omständigheter, ha barn.
Jag skulle aldrig få uppleva känslan av att vara gravid och få barn.

När förhållandet sprack och jag flyttade 40 mil ifrån mitt ex träffade jag en ny man.
En man som på vår första date sa, att han önskade inget hellre än hus och barn.

Efter 1 år och 4 månader i vårt hus blev jag gravid och den 7 oktober 2012 kom hon ut. Nu är vi tre på Munken!

fredag 16 mars 2012

Mina systrar

Idag fick jag reda på en hemlis, av mitt syskonbarn E. Han är snart 19 och har tagit ett stort steg i sitt liv och valde att berätta det för mig. Jag visade honom bilden i min telefon av den lilla som växer därinne.
Några timmar senare ringde jag till min äldsta syster L, hon lät mycket rörd i telefonen och skickade massor av kärlek genom telefonen. Det kändes så tryggt. Det är 9 år mellan oss, men allteftersom vi blir äldre så kommer vi ändå närmare, i alla fall känner jag det så.
När jag sedan försökte nå min andra syster S, så blev det tyvärr via sms. Men hennes grattis kom fram och det känns skönt att båda två vet, nu vet dem varför jag är trött, inte svarar, inte orkar.
Det känns ändå lite märkligt. Jag är minst och ändå blivit så vuxen. Min pappa kallar mig fortfarande lillflickan och presenterar mig även så ibland. Och jag tror att för mina systrar är jag nog den där tjocka, irriterande sladdisen som aldrig gav upp, envis som synden. För dem är jag alltid lillasystern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar